86% widoczność strony od zera w ciągu 10 miesięcy.

Dzięki SEO i minimalnemu ruchowi z reklam kontekstowych otwarcie salonu zakończyło się powodzeniem. Pod koniec roku udało się rozszerzyć usługi. Oprócz tatuażu Salon zaczął oferować piercing i szkolenia.

Rozpoczęcie optymalizacji witryny: 22 lutego 2019 r.

Konieczne było przyciągnięcie klientów do nowego salonu w centrum miasta. Ważne było zapewnienie dobrego obrotu na samym początku działalności.

Klient posiadał gotową witrynę, która została wykonana na zmodyfikowanym szablonie WordPress. W związku z tym strona miała wiele błędów, a czas ładowania pozostawiał wiele do życzenia.

Do otwarcia salonu pozostały 2 miesiące, zrobiliśmy w tym czasie wszystko, aby Salon zaczął zdobywać klientów.

Najważniejsze prace

  1. Po wielu udoskonaleniach witryny szablonowej podjęto ostatecznie decyzję o przebudowaniu strony, eliminując w ten sposób większą liczbę błędów, które uniemożliwiają szybkość ładowania i wprowadzanie nowych funkcji.
  2. Przeniesiono stronę na https.
  3. Wspólnie z klientem dodaliśmy zdjęcia prac, mistrzów, informacje o salonie, ceny i inne ważne sekcje.
  4. Opracowaliśmy kalkulator kosztów tatuażu.
  5. Podłączono widget Instagrama. Dla tej tematyki Instagram sprawdza się naprawdę dobrze.
  6. Na wszystkich zdjęciach umieszono znaki wodne.
  7. Dodaliśmy bony upominkowe.
  8. Tagi alt zdjęć zostały przepisane i ich zwiększono promocję.
  9. Opracowaliśmy algorytm zbierania prawdziwych opinii od klientów, dzięki któremu mogą zostawiać opinię bezpośrednio z salonu za pomocą QR. Lokalne recenzje mają dużą wagę przy obliczaniu rankingu i autorytetu firmy.
  10. Przeprowadziliśmy analizę konkurentów, dzięki której ujawniliśmy (wspólnie z klientem), że umieszczają oni nieprawdziwe informacje o certyfikatach, licencjach i edukacji swoich mistrzów. Salony oferujące usługi piercingu powinny wykazywać  wykształcenie medyczne swoich pracowników.
  11. Po wejściu na wysokie pozycje strona została zaatakowana przez boty, które z powodzeniem odparliśmy.

Pogorszenie widoczności jest spowodowane rozszerzeniem jądra i przebudowaniem. Jak widać, pozycje szybko się zregenerowały i poprawiły.

Chociaż w śledzonych pozycjach zapytań jest tylko 396, pracujemy z semantyką na ponad 2500 sztuk.

88% zapytań znalazło się w pierwszej 10. Spośród nich 80% (!) – TOP 3.

W tej chwili trwają prace nad wyprowadzeniem do „TOPki” zapytań średniej i niskiej częstotliwości w całej semantyce.

Dodatkowo monitorujemy pozycje w mobilnej dystrybucji i ulepszamy je.

Wyniki w momencie opisywania przypadku

Po przebudowaniu strony Page Speed uległo odpowiednio o 60 i 40 punktów dla urządzeń mobilnych i komputerów.

Wzrost ruchu z SEO
Wzrost widoczności
Pozycje niektórych zapytań o wysokiej częstotliwości
Podział zapytań według TOP 100