Przyjrzyj się i wybierz, którą z tych opcji klikniesz. Tę:
Czy tę:
Na drugim przykładzie widzimy ocenę, liczbę recenzji, czas gotowania, a nawet liczbę kalorii. Fakt, że przepis posiada autora, wielokrotnie zwiększa zaufanie – nie jest to dla odbiorcy kolejny, anonimowy „tekst z internetu”. Od razu chce się wejść i sprawdzić. Mikro-etykieta zwiększa klikalność w wyszukiwarkach i poprawia CTR.
Mikro-etykiety pokazują botom wyszukiwarek, że na stronie znajdują się ważne treści, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Jest to realizowane za pomocą specjalnych znaczników w kodzie HTML.
Oto dlaczego Twoja witryna potrzebuje mikro-etykiet:
- Prezentowany snippet jest ładniejszy – w wyszukiwarce nie jest to zwykły zestaw liter, ale gwiazdki z ocenami, recenzjami, szybkimi linkami i zdjęciami (wszystko co załączysz).
- Snippet zajmuje więcej miejsca w wynikach – link do Twoich treści jest bardziej zauważalny i trudno go przegapić.
- Wyróżniasz się na tle konkurencji – oznakowana strona z mikro etykietami jest częściej wybierana, w stosunku do tych nieoznakowanych.
- Większa trafność – dzięki znacznikom semantycznym wyszukiwarki lepiej rozumieją, jakie treści znajdują się na Twojej stronie.
Co można oznaczać?
Stronę kontaktową – za pomocą etykiety Organization możesz oznaczyć adresy swojej organizacji, telefon, kod pocztowy i adres mailowy. Wygląda to tak:
Karta produktu – za pomocą mikro etykiety Product. Możesz oznaczyć wszystko, co znajduje się na stronie – cenę, recenzję, ocenę i status „w magazynie”. Przykład:
Przepisy – możesz wyświetlić informacje o czasie gotowania, kaloryczności, ocenie potrawy. Logiczne jest oznaczanie zdjęć, aby użytkownicy mogli zobaczyć, jak wygląda końcowy wynik.
Pasek nawigacji – uatrakcyjnij adresy URL. Zaimplementowane za pomocą BreadcrumbList:
Odpowiedzi na często zadawane pytania – znaczniki FAQ. Zapewnia szybką odpowiedź. Przykład:
Artykuły – za pomocą etykiety Article dodaje się autora, datę umieszczenia, zdjęcia, krótki opis i podtytuły. Przydatne dla stron informacyjnych.
Są to tylko podstawowe elementy, które można oznaczyć. W zależności od potrzeb możesz załączyć wszystko do wyników wyszukiwania – karuzelę, ocenę firmy, interaktywną listę koncertów, instrukcje ze zdjęciami, a nawet pasek wyszukiwania. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj -http://developers.google.com/search/docs/guides/search-gallery?hl=ru.
Języki mikro-etykiet
Schema.org
Służy do wyświetlania w wynikach wyszukiwarek – Yandex, Google, Bing. Realizuje się go za pomocą obiektu (itemscope), typu obiektu (itemtype) i jego właściwości (itemprop). Tak wygląda w kodzie:
Open Graph
Język poprawiający snippety w mediach społecznościowych. Został stworzony przez programistów Facebooka. Działa również w komunikatorach typu Telegram lub Skype.
Podczas wdrażania mikro etykiety OpenGraph należy podać nazwę obiektu (og.title), jego typ (og:type), kanoniczny adres URL (og: url) i obraz (og: image). Dodatkowo możesz podać krótki opis, nazwę strony i dodać linki do plików audio lub wideo. Przykładowy kod:
Jak dodać mikro etykietę schema.org?
Za pomocą generatorów mikro-etykiet
Google posiada wygodne narzędzie – Asystent do oznaczania danych (http://www.google.com/webmasters/markup-helper/u/0/). Aby oznaczyć dane należy podać adres strony, wybrać rodzaj mikro-etykiety i zaznaczyć niezbędne dane. Na końcu zostanie wygenerowany kod HTML, który należy dodać do witryny. Gotowy wynik można wybrać w formacie mikrodanych lub JSON.
Za pomocą wtyczek
Najprostsza opcja – znajdź wtyczkę dla swojego CMS, zainstaluj ją na stronie i oznaczaj wszystko, co potrzebujesz. Możesz łatwo znaleźć bezpłatne rozwiązania dla dowolnego panelu administracyjnego – WordPress, OpenCart, Bitrix, Joomla.
Ręcznie
Wymaga to trochę majsterkowania, ale można zaoszczędzić Istotą mikro-etykiet jest zamiana określonego typu opisu na kontener, podając schemat (na przykład, <div itemscope itemtype=”http://schema.org/Organization” >) i umieścić oddzielny element (na przykład, <span itemprop=”streetAddress”>).
Następnie warto jest sprawdzić wynik i upewnić się, że przechodzi on walidację. Pomoże to uniknąć błędów. Aby sprawdzić dane strukturalne, użyj narzędzia Google — http://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/. Jeśli coś pójdzie nie tak, zobaczysz błędy i wskazówki, jak je naprawić.
Etykiety NIE gwarantują wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania
Nawet jeśli wszystko zostało poprawnie zaimplementowane, mikro-etykiety mogą nie pojawić się w wynikach. Wyszukiwarki postrzegają je jako rekomendację, a nie instrukcję wyświetlania wyników.
Z Twojej strony ważne jest, aby zrobić wszystko, w celu poprawienia atrakcyjności snippetu. Dobrze sprawdzają się następujące techniki:
- Prawidłowe wdrożenie mikro-etykiet na stronach.
- Zamieszczenie w tytule korzyści dla klienta i zastosowanie różnych wariantów fraz motywujących do działania – „kup”, „rabaty”, „gwarancja”, „tanio”. W takim przypadku najlepiej jest wykorzystać tytuł o maksymalnej długości 70 znaków, ponieważ i tak zostanie odcięty.
- W opisie lepiej zamieścić informacje o wyprzedaży lub bezpłatnej wysyłce.
- Aby przyciągnąć uwagę dobrze działają emoji – zarówno w tytule, jak i opisie. Tylko bez fanatyzmu.
- Aby znaleźć pomysły na korzyści, możesz podejrzeć inne reklamy kontekstowe w wyszukiwarce. Znajdziesz tam wiele interesujących rzeczy.
Aby sprawdzić, która mikroetykieta została odebrana, możesz wejść na Google Search Console.
Znajdziesz tam również informacje o błędach i zalecenia dotyczące ich rozwiązania.
Czy mikroetykiety mają wpływ na pozycję witryny?
Bezpośrednio – nie. Ale posiadanie atrakcyjnego snippetu wpływa na czynniki behawioralne i powoduje, że użytkownicy częściej klikają Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki widzą wtedy, że Twoje zasoby są lubiane przez użytkowników i mogą poprawić ich pozycję w wynikach.
Dlatego właśnie mikroetykiety są obowiązkowym etapem promocji. Jeśli naprawdę chcesz osiągnąć dobre wyniki.
2
Test comment