Konieczna była poprawa widoczności, konwersji i udziału użytkowników z wyszukiwarek.
Rozpoczęcie optymalizacji witryny: 16 stycznia 2019 r
W pracy: 1693 zapytań i semantyka stale rośnie. Wynik w momencie opisywania przypadku według danych:
- WIększe przychody z klientów pochodzących z wyszukiwarek o 223%.
- Frekwencja z wyszukiwarek wzrosła o 46%.
- Frekwencja z Google wzrosła o 43,10%.
- Frekwencja z Yandex wzrosła o 76%.
Co zostało zrobione
- Przerobiony katalog. Zoptymalizowaliśmy przenoszenie towarów do archiwum i tych, które nie są w magazynie.
- Opracowaliśmy plan treści na publikowanie artykułów, dzięki którym zaostrzono zapytania o wysokiej częstotliwości i zwiększono czas przebywania, wyświetlenia.
- Poprawiono błędy indeksowania, ponownie skonfigurowano sitemap.xml
- Wdrożono mikroetykiety i zoptymalizowano karty towarów.
- Przeanalizowano wysoki poziom awarii w koszyku i naprawiono sytuację.
- Podłączyłem strony turbo i rozładowywanie towarów YML dla sklepu.
- Przeprowadzanie okresowych audytów technicznych i korygowanie błędów po różnych manipulacjach na stronie.
W tej chwili trwa promocja treści witryny i poprawa profilu linków dla Google. Wykonywane są wszystkie standardowe prace związane z obsługą techniczną witryny, w tym okresowe audyty SEO. Prowadzone są działania związane z różnorodnością ruchu:
- Mailingi,
- Bezpośredni ruch dzięki lojalności i kontroli statusu zamówienia,
- Reklama kontekstowa
- Ruch z mediów społecznościowych
- Przejścia z witryn tematycznych i agregatorów produktów, na przykład Yandex.Market.
Wyniki w momencie opisywania przypadku
Po rozpoczęciu wprowadzania zmian miesiąc później nastąpił widoczny wzrost ruchu: