Konieczna była poprawa widoczności, konwersji i udziału użytkowników z wyszukiwarek.

Rozpoczęcie optymalizacji witryny: 16 stycznia 2019 r

W pracy: 1693 zapytań i semantyka stale rośnie. Wynik w momencie opisywania przypadku według danych:

  • WIększe przychody z klientów pochodzących z wyszukiwarek o 223%.
  • Frekwencja z wyszukiwarek wzrosła o 46%.
  • Frekwencja z Google wzrosła o 43,10%.
  • Frekwencja z Yandex wzrosła o 76%.

Co zostało zrobione

  1. Przerobiony katalog. Zoptymalizowaliśmy przenoszenie towarów do archiwum i tych, które nie są w magazynie.
  2. Opracowaliśmy plan treści na publikowanie artykułów, dzięki którym zaostrzono zapytania o wysokiej częstotliwości i zwiększono czas przebywania, wyświetlenia.
  3. Poprawiono błędy indeksowania, ponownie skonfigurowano sitemap.xml
  4. Wdrożono mikroetykiety i zoptymalizowano karty towarów.
  5. Przeanalizowano wysoki poziom awarii w koszyku i naprawiono sytuację.
  6. Podłączyłem strony turbo i rozładowywanie towarów YML dla sklepu.
  7. Przeprowadzanie okresowych audytów technicznych i korygowanie błędów po różnych manipulacjach na stronie.

W tej chwili trwa promocja treści witryny i poprawa profilu linków dla Google. Wykonywane są wszystkie standardowe prace związane z obsługą techniczną witryny, w tym okresowe audyty SEO. Prowadzone są działania związane z różnorodnością ruchu:

  • Mailingi,
  • Bezpośredni ruch dzięki lojalności i kontroli statusu zamówienia,
  • Reklama kontekstowa
  • Ruch z mediów społecznościowych
  • Przejścia z witryn tematycznych i agregatorów produktów, na przykład Yandex.Market.

Wyniki w momencie opisywania przypadku

Po rozpoczęciu wprowadzania zmian miesiąc później nastąpił widoczny wzrost ruchu:

Wzrost ruchu z wyszukiwarek
Porównanie ruchu
Wzrost przychodów z wyszukiwarek
Porównanie ruchu w wyszukiwarkach z ubiegłym rokiem analogicznego okresu
Wzrost dochodów
Wzrost widoczności w Google