Sprzedaż i montaż sufitów napinanych w Moskwie i regionie.

Wiek domeny: 10 lat.

Data rozpoczęcia prac: 19 maja 2018 roku.

Cel minimalny: zwiększenie sprzedaży i poprawa pozycji.

Cel maksymalny: przeprojektowanie i wyprowadzenie do pozycji lidera rynkowego.

Stan strony

Klient szukał nowego wykonawcy, ponieważ obecny nie poradził sobie ze swoimi zobowiązaniami. Witryna miała przestarzały projekt WordPress, wiele podłączonych wtyczek, a wykorzystywane skrypty konfliktowały ze sobą. Przez kilka lat strona nie rozwijała się.

Co zostało zrobione

Przeprojektowanie zostało zaproponowane z kilku powodów:

  • Niezbędne było wyeliminowanie wszystkich błędów technicznych, konfliktów, niepotrzebnych wtyczek;
  • Należało przygotować schludny kod przyjazny SEO z dużą prędkością ładowania;
  • Wykonano konkurencyjny i responsywny projekt, który zwiększy konwersję i czynniki behawioralne.

Utrzymanie się na najwyższych pozycjach wymaga dobrych wskaźników behawioralnych. Dlatego też promocja tak przygotowanej strony jest możliwa w stosunkowo krótkim czasie.

Przed przygotowaniem do przeprojektowania:

  • Stworzyliśmy rdzeń semantyczny, wyznaczono grupy ze względu na komercyjność i dostępne statystyki zapytań. W przypadku zapytań bez stron opracowano listę adresów URL na przyszłość.
  • Wyróżniono konkurencję w Yandex i Google.
  • Przeanalizowaliśmy usability, mapę kliknięć i Webvisor..  Okazało się, że bardzo duży ruch generuje kalkulator. Postanowiliśmy ulepszyć nową stronę internetową.

Przeprowadziliśmy wstępny audyt:

  • Sprawdziliśmy profil referencyjny. Mało linków tekstowych, a główną tematyką donorów były „komputery” Wiele usuniętych linków. Najprawdopodobniej zakupiono linki dzierżawne, które były umieszczane na nierozwijających się i zaspamowanych zasobach.
  • Witryna jest słabo zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.

Na aktualnej stronie wykonaliśmy następujące poprawki:

  • Dodano konsultanta online i połączono się z Yandex.Dialog.
  • Podłączono Google Tag Manager.
  • Dodaliśmy witrynę do Google Business i Yandex.Spravochnik.
  • Skonfigurowaliśmy robots.txt pod wszystkie roboty wyszukiwarek, otworzyliśmy indeksowanie skryptów i styli dla Google.
  • Przesłaliśmy aktualny sitemap.xml. Z powodu konfliktów wtyczek mapa witryny nie była aktualizowana przez około rok i nie obejmowała wszystkich stron.
  • Wyeliminowaliśmy zduplikowane strony metodą „bruteforce”, ponieważ każda edycja kodu prowadziła do innych błędów.
  • Około połowa stron miała wyjątkowość tekstów poniżej 50%
  • Usunięto wszystkie tagi strong, b, em, i. W ten sposób zmniejszyliśmy przekrwienie.
  • Dodaliśmy znacznik canonical do wszystkich stron z bezwzględnym linkiem bez parametrów Get.
  • Żadne zdjęcie nie posiadało atrybutu alt. Jakość i promocja zdjęć jest kluczowa w tej branży.
  • Wyeliminowaliśmy uszkodzone linki.

Po edycji przeanalizowaliśmy konkurentów i młode strony, które szybko znalazły się w TOP wyszukiwarek. Na podstawie tych danych przygotowano projekt i narysowano układy stron. Uwzględniono elementy konwersji, UTP, ceny, akcje. Dopracowaliśmy kalkulator.

Co się zmieniło:

  • Dodaliśmy zakładkę „Nasze prace” Zaplanowaliśmy dodanie „wideo opinii”
  • Dodaliśmy sekcje „Pytanie-odpowiedź”, „Gwarancje” i katalogi w formacie PDF.
  • Opracowaliśmy wysokiej jakości formy przechwytywania odwiedzających.
  • Skonfigurowaliśmy cele: Przegląd strony „Kontakt”, Obliczenia za pomocą kalkulatora, Telefon od konsultanta, Zamów pomiar, kontakt z konsultantem online.
  • Wszystkie strony zostały przerobione. Przypisano meta tagi, usunięto spamowanie słowami kluczowymi, obrazy zostały przetworzone w Photoshopie i dopisano do nich atrybut alt.

Wyniki w momencie opisywania przypadku

Ruch z wyszukiwarek
Wzrost ruchu z wyszukiwarek
Widoczność strony o sufitach
Widoczność strony

Skoki najprawdopodobniej spowodowane były zmianą algorytmów, ponieważ są one charakterystyczne dla wszystkich monitorowanych witryn, a nie tylko po stronie klienta. Na wykresie pokazano 2 strony (zieloną i fioletową) Sprawa miała się zupełnie inaczej dla drugiej strony.