Sprzedaż i montaż sufitów napinanych w Moskwie i regionie.
Wiek domeny: 10 lat.
Data rozpoczęcia prac: 19 maja 2018 roku.
Cel minimalny: zwiększenie sprzedaży i poprawa pozycji.
Cel maksymalny: przeprojektowanie i wyprowadzenie do pozycji lidera rynkowego.
Stan strony
Klient szukał nowego wykonawcy, ponieważ obecny nie poradził sobie ze swoimi zobowiązaniami. Witryna miała przestarzały projekt WordPress, wiele podłączonych wtyczek, a wykorzystywane skrypty konfliktowały ze sobą. Przez kilka lat strona nie rozwijała się.
Co zostało zrobione
Przeprojektowanie zostało zaproponowane z kilku powodów:
- Niezbędne było wyeliminowanie wszystkich błędów technicznych, konfliktów, niepotrzebnych wtyczek;
- Należało przygotować schludny kod przyjazny SEO z dużą prędkością ładowania;
- Wykonano konkurencyjny i responsywny projekt, który zwiększy konwersję i czynniki behawioralne.
Utrzymanie się na najwyższych pozycjach wymaga dobrych wskaźników behawioralnych. Dlatego też promocja tak przygotowanej strony jest możliwa w stosunkowo krótkim czasie.
Przed przygotowaniem do przeprojektowania:
- Stworzyliśmy rdzeń semantyczny, wyznaczono grupy ze względu na komercyjność i dostępne statystyki zapytań. W przypadku zapytań bez stron opracowano listę adresów URL na przyszłość.
- Wyróżniono konkurencję w Yandex i Google.
- Przeanalizowaliśmy usability, mapę kliknięć i Webvisor.. Okazało się, że bardzo duży ruch generuje kalkulator. Postanowiliśmy ulepszyć nową stronę internetową.
Przeprowadziliśmy wstępny audyt:
- Sprawdziliśmy profil referencyjny. Mało linków tekstowych, a główną tematyką donorów były „komputery” Wiele usuniętych linków. Najprawdopodobniej zakupiono linki dzierżawne, które były umieszczane na nierozwijających się i zaspamowanych zasobach.
- Witryna jest słabo zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
Na aktualnej stronie wykonaliśmy następujące poprawki:
- Dodano konsultanta online i połączono się z Yandex.Dialog.
- Podłączono Google Tag Manager.
- Dodaliśmy witrynę do Google Business i Yandex.Spravochnik.
- Skonfigurowaliśmy robots.txt pod wszystkie roboty wyszukiwarek, otworzyliśmy indeksowanie skryptów i styli dla Google.
- Przesłaliśmy aktualny sitemap.xml. Z powodu konfliktów wtyczek mapa witryny nie była aktualizowana przez około rok i nie obejmowała wszystkich stron.
- Wyeliminowaliśmy zduplikowane strony metodą „bruteforce”, ponieważ każda edycja kodu prowadziła do innych błędów.
- Około połowa stron miała wyjątkowość tekstów poniżej 50%
- Usunięto wszystkie tagi strong, b, em, i. W ten sposób zmniejszyliśmy przekrwienie.
- Dodaliśmy znacznik canonical do wszystkich stron z bezwzględnym linkiem bez parametrów Get.
- Żadne zdjęcie nie posiadało atrybutu alt. Jakość i promocja zdjęć jest kluczowa w tej branży.
- Wyeliminowaliśmy uszkodzone linki.
Po edycji przeanalizowaliśmy konkurentów i młode strony, które szybko znalazły się w TOP wyszukiwarek. Na podstawie tych danych przygotowano projekt i narysowano układy stron. Uwzględniono elementy konwersji, UTP, ceny, akcje. Dopracowaliśmy kalkulator.
Co się zmieniło:
- Dodaliśmy zakładkę „Nasze prace” Zaplanowaliśmy dodanie „wideo opinii”
- Dodaliśmy sekcje „Pytanie-odpowiedź”, „Gwarancje” i katalogi w formacie PDF.
- Opracowaliśmy wysokiej jakości formy przechwytywania odwiedzających.
- Skonfigurowaliśmy cele: Przegląd strony „Kontakt”, Obliczenia za pomocą kalkulatora, Telefon od konsultanta, Zamów pomiar, kontakt z konsultantem online.
- Wszystkie strony zostały przerobione. Przypisano meta tagi, usunięto spamowanie słowami kluczowymi, obrazy zostały przetworzone w Photoshopie i dopisano do nich atrybut alt.
Wyniki w momencie opisywania przypadku
Skoki najprawdopodobniej spowodowane były zmianą algorytmów, ponieważ są one charakterystyczne dla wszystkich monitorowanych witryn, a nie tylko po stronie klienta. Na wykresie pokazano 2 strony (zieloną i fioletową) Sprawa miała się zupełnie inaczej dla drugiej strony.