Sprzedaż luksusowych łóżek na zamówienie w Moskwie i regionie.
Cel minimalny: zwiększenie sprzedaży i promocja marki
Cel maksymalny: przeprojektowanie i wprowadzenie na rynek dodatkowych kategorii towarów.
Wiek domeny: 1 rok.
Data rozpoczęcia prac: 22 maja 2018 roku.
Stan strony
Witryna wykonana na szablonie WordPress i sfinalizowana przez kilku programistów, w wyniku czego pojawiło się wiele niepotrzebnych wtyczek, skryptów i stylów. WIele sprzeczności i konfliktów wewnętrznych zmniejszyło szybkość ładowania strony. Wprowadzanie istotnych zmian było niemożliwe.
Klient samodzielnie dodaje towary, pisze opisy i dodaje atrybuty zdjęć.
Co zostało zrobione
Przeprowadzono audyt strony. Znaleziono następujące wady:
- Zduplikowany opis kart produktów, title, description;
- Brak meta tagów na niektórych stronach;
- Niepełne treści lub ich brak w kartach produktów;
- Uszkodzone linki i zdjęcia;
- Większość linków umieszczona w zasobach spamerskich;
- Opracowano zalecenia dotyczące usability i poprawy snippetów;
- Wiele niedociągnięć technicznych i zalecenie pilnego przeprojektowania.
Jednym z życzeń klienta było promowanie zapytań o niskiej częstotliwości i różnych kombinacji, co można zrealizować tylko za pomocą filtra SEO.
W rezultacie postanowiono dokonać minimalnych niezbędnych zmian w bieżącej witrynie i przygotować się do przeprojektowania SEO.
Aby to zrobić, opracowano i uzgodniono jądro semantyczne oraz mindmap dla kombinacji filtrów.
Opracowano listę konkurentów w oparciu o jądro semantyczne:
Podłączono menadżer tagów Google z integracją systemów analitycznych i ponownym przypisaniem celów do bardziej celowych: Yandex.Metrics i Google Analytics:
- Zobacz stronę „Kontakt”;
- Obliczenia według konstruktora;
- Oddzwanianie;
- Dowiedz się o zniżkach (strona subskrypcji);
- Prośba o opinię;
- Dodawanie do koszyka, składanie zamówienia;
- Leady przez konsultanta online.
Rejestracja witryny w narzędziach dla webmasterów: Google Search Console, Yandex Webmaster.
Dodano do katalogów: Yandex Directory, Google Business.
Zaktualizowano mapę witryny. Usunięto strony koszyka, konta.
Naprawiono Roboty.txt. Dla każdego robota przypisane są reguły i ukryte są dodatkowe foldery przed indeksowaniem.
Pozycje zostały usunięte przed rozpoczęciem promocji.
Dodane strony:
- Wysyłka i płatności. Strona i informacje ogólne
- Warunki zwrotu towaru.
- Różne certyfikaty.
- Zdjęcia samej fabryki, procesu montażu itp., co wzbudza zaufanie i zwiększa wrażenie personalizacji usług.
Po przeanalizowaniu konkurentów opracowano projekt techniczny i układ nowej witryny.
W trakcie przeprojektowywania starej witryny postanowiono tworzyć strony z tagami na zapytania o niskiej częstotliwości. Gdy nowa strona będzie gotowa, przekierowania zostaną umieszczone na zoptymalizowanych stronach filtrów.