86% widoczność strony od zera w ciągu 10 miesięcy.
Dzięki SEO i minimalnemu ruchowi z reklam kontekstowych otwarcie salonu zakończyło się powodzeniem. Pod koniec roku udało się rozszerzyć usługi. Oprócz tatuażu Salon zaczął oferować piercing i szkolenia.
Rozpoczęcie optymalizacji witryny: 22 lutego 2019 r.
Konieczne było przyciągnięcie klientów do nowego salonu w centrum miasta. Ważne było zapewnienie dobrego obrotu na samym początku działalności.
Klient posiadał gotową witrynę, która została wykonana na zmodyfikowanym szablonie WordPress. W związku z tym strona miała wiele błędów, a czas ładowania pozostawiał wiele do życzenia.
Do otwarcia salonu pozostały 2 miesiące, zrobiliśmy w tym czasie wszystko, aby Salon zaczął zdobywać klientów.
Najważniejsze prace
- Po wielu udoskonaleniach witryny szablonowej podjęto ostatecznie decyzję o przebudowaniu strony, eliminując w ten sposób większą liczbę błędów, które uniemożliwiają szybkość ładowania i wprowadzanie nowych funkcji.
- Przeniesiono stronę na https.
- Wspólnie z klientem dodaliśmy zdjęcia prac, mistrzów, informacje o salonie, ceny i inne ważne sekcje.
- Opracowaliśmy kalkulator kosztów tatuażu.
- Podłączono widget Instagrama. Dla tej tematyki Instagram sprawdza się naprawdę dobrze.
- Na wszystkich zdjęciach umieszono znaki wodne.
- Dodaliśmy bony upominkowe.
- Tagi alt zdjęć zostały przepisane i ich zwiększono promocję.
- Opracowaliśmy algorytm zbierania prawdziwych opinii od klientów, dzięki któremu mogą zostawiać opinię bezpośrednio z salonu za pomocą QR. Lokalne recenzje mają dużą wagę przy obliczaniu rankingu i autorytetu firmy.
- Przeprowadziliśmy analizę konkurentów, dzięki której ujawniliśmy (wspólnie z klientem), że umieszczają oni nieprawdziwe informacje o certyfikatach, licencjach i edukacji swoich mistrzów. Salony oferujące usługi piercingu powinny wykazywać wykształcenie medyczne swoich pracowników.
- Po wejściu na wysokie pozycje strona została zaatakowana przez boty, które z powodzeniem odparliśmy.
Pogorszenie widoczności jest spowodowane rozszerzeniem jądra i przebudowaniem. Jak widać, pozycje szybko się zregenerowały i poprawiły.
Chociaż w śledzonych pozycjach zapytań jest tylko 396, pracujemy z semantyką na ponad 2500 sztuk.
88% zapytań znalazło się w pierwszej 10. Spośród nich 80% (!) – TOP 3.
W tej chwili trwają prace nad wyprowadzeniem do „TOPki” zapytań średniej i niskiej częstotliwości w całej semantyce.
Dodatkowo monitorujemy pozycje w mobilnej dystrybucji i ulepszamy je.
Wyniki w momencie opisywania przypadku
Po przebudowaniu strony Page Speed uległo odpowiednio o 60 i 40 punktów dla urządzeń mobilnych i komputerów.