Region: Polska.

Czas trwania projektu: grudzień 2021 – lipiec 2022.

Cele:

  • Zwiększ ruch w wyszukiwarce;
  • Zwiększ ruch marki, aby promować markę.

Wyniki:

  • Wzrost ruchu organicznego;
  • Wzrost ruchu markowego z 2% do 23,66%.

Cechy projektu

Przed rozpoczęciem pracy klient miał 2 główne życzenia:

  1. Musieliśmy zwiększyć ruch markowy, aby zwiększyć rozpoznawalność firmy na rynku.
  2. Klient nie dał nam dostępu, więc nie mieliśmy możliwości wprowadzania zmian bezpośrednio w serwisie. I idealnie, chciał, żebyśmy w środku nic nie zmieniali. Z tego powodu nasze działania były ograniczone i musieliśmy improwizować.

Strategia i rozpoczęcie pracy 

Bardziej znanym narzędziem zwiększania ruchu markowego jest reklama displayowa. Ale też droższe. Myślę, że dlatego się z nami skontaktowali. A biorąc pod uwagę brak możliwości ingerencji w wewnętrzną część serwisu, zadanie to znacznie wykraczało poza zakres standardowego SEO. Dlatego strategia została opracowana nieszablonowo:

  1. Postanowiliśmy pompować linki zewnętrzne markowymi kotwami.
  2. Zrobiliśmy duży nacisk na współpracę z lokalnym SEO – połączyliśmy lokalne katalogi, zoptymalizowaliśmy kartę firmy w Mapach Google.
  3. Wypracowaliśmy kierunek komunikatów prasowych, aby opowiedzieć o marce w lokalnych mediach i przyciągnąć większą uwagę.
  4. Kosztem bloga staralimy się stworzyć status eksperta.
  5. W planach była również współpraca z dystrybutorami, którzy sprzedawali towary firmy. Ale nie doszło do skutku.

Praca z linkami

Zbadaliśmy niszę i zbudowaliśmy strategię linków. Oto główne tezy po analizie:

  • Konkurenci zastosowali stosunek linków do/nofollow wynoszący 75% do 25%. Na stronie klienta stosunek ten wynosił od 20% do 80%. Trzeba było zmienić to nastawienie w przeciwnym kierunku.
  • Liczba połączeń kotwicznych wyniosła 15% całości. Na stronie klienta w ogóle nie było takich linków – tylko bezankor. Postawiliśmy sobie zadanie przepompowania terenu markowymi kotwami.
  • Inną cechą niszy jest to, że konkurenci pobrali niektóre karty produktów i otrzymali na nich dodatkowy ruch. Postanowiliśmy pójść za ich przykładem.

Wyniki prac 5 miesięcy na zrzucie ekranu poniżej. Udało nam się osiągnąć płynną dynamikę wykorzystując różnego rodzaju linki zewnętrzne.  

Local SEO

Przejrzeliśmy wszystkie katalogi lokalne w celu zwiększenia liczby wzmianek w sieci i powiązania geograficznego. Dodatkowo pracowaliśmy nad kształtowaniem pozytywnego wizerunku firmy poprzez opinie klientów. Zadanie polega na wypełnieniu wyników wyszukiwania dla zapytania „nazwa firmy + opinia” wynikami z pozytywnymi recenzjami i oceną. Pomyślnie sobie z tym poradziłem.

Zoptymalizowaliśmy kartę firmową w Google Moja Firma, aby poprawić pozycję w Mapach Google. W efekcie otrzymaliśmy dodatkowe źródło ruchu na stronie.

Praca z blogiem

Wykorzystaliśmy bloga do budowania niszowej wiedzy. Dokładnie przestudiowaliśmy artykuły, które przyniosły największy ruch konkurentom, i działaliśmy według tego samego schematu.

Dla programisty przygotowaliśmy rekomendacje i szczegółową specyfikację w celu stworzenia osobnych stron docelowych dla autorów artykułów. Miało to zwiększyć wiarygodność Google i spełnić wymagania E-A-T.