Region: Polska.
Czas trwania projektu: grudzień 2021 – lipiec 2022.
Cele:
- Zwiększ ruch w wyszukiwarce;
- Zwiększ ruch marki, aby promować markę.
Wyniki:
- Wzrost ruchu organicznego;
- Wzrost ruchu markowego z 2% do 23,66%.
Cechy projektu
Przed rozpoczęciem pracy klient miał 2 główne życzenia:
- Musieliśmy zwiększyć ruch markowy, aby zwiększyć rozpoznawalność firmy na rynku.
- Klient nie dał nam dostępu, więc nie mieliśmy możliwości wprowadzania zmian bezpośrednio w serwisie. I idealnie, chciał, żebyśmy w środku nic nie zmieniali. Z tego powodu nasze działania były ograniczone i musieliśmy improwizować.
Strategia i rozpoczęcie pracy
Bardziej znanym narzędziem zwiększania ruchu markowego jest reklama displayowa. Ale też droższe. Myślę, że dlatego się z nami skontaktowali. A biorąc pod uwagę brak możliwości ingerencji w wewnętrzną część serwisu, zadanie to znacznie wykraczało poza zakres standardowego SEO. Dlatego strategia została opracowana nieszablonowo:
- Postanowiliśmy pompować linki zewnętrzne markowymi kotwami.
- Zrobiliśmy duży nacisk na współpracę z lokalnym SEO – połączyliśmy lokalne katalogi, zoptymalizowaliśmy kartę firmy w Mapach Google.
- Wypracowaliśmy kierunek komunikatów prasowych, aby opowiedzieć o marce w lokalnych mediach i przyciągnąć większą uwagę.
- Kosztem bloga staralimy się stworzyć status eksperta.
- W planach była również współpraca z dystrybutorami, którzy sprzedawali towary firmy. Ale nie doszło do skutku.
Praca z linkami
Zbadaliśmy niszę i zbudowaliśmy strategię linków. Oto główne tezy po analizie:
- Konkurenci zastosowali stosunek linków do/nofollow wynoszący 75% do 25%. Na stronie klienta stosunek ten wynosił od 20% do 80%. Trzeba było zmienić to nastawienie w przeciwnym kierunku.
- Liczba połączeń kotwicznych wyniosła 15% całości. Na stronie klienta w ogóle nie było takich linków – tylko bezankor. Postawiliśmy sobie zadanie przepompowania terenu markowymi kotwami.
- Inną cechą niszy jest to, że konkurenci pobrali niektóre karty produktów i otrzymali na nich dodatkowy ruch. Postanowiliśmy pójść za ich przykładem.
Wyniki prac 5 miesięcy na zrzucie ekranu poniżej. Udało nam się osiągnąć płynną dynamikę wykorzystując różnego rodzaju linki zewnętrzne.
Local SEO
Przejrzeliśmy wszystkie katalogi lokalne w celu zwiększenia liczby wzmianek w sieci i powiązania geograficznego. Dodatkowo pracowaliśmy nad kształtowaniem pozytywnego wizerunku firmy poprzez opinie klientów. Zadanie polega na wypełnieniu wyników wyszukiwania dla zapytania „nazwa firmy + opinia” wynikami z pozytywnymi recenzjami i oceną. Pomyślnie sobie z tym poradziłem.
Zoptymalizowaliśmy kartę firmową w Google Moja Firma, aby poprawić pozycję w Mapach Google. W efekcie otrzymaliśmy dodatkowe źródło ruchu na stronie.
Praca z blogiem
Wykorzystaliśmy bloga do budowania niszowej wiedzy. Dokładnie przestudiowaliśmy artykuły, które przyniosły największy ruch konkurentom, i działaliśmy według tego samego schematu.
Dla programisty przygotowaliśmy rekomendacje i szczegółową specyfikację w celu stworzenia osobnych stron docelowych dla autorów artykułów. Miało to zwiększyć wiarygodność Google i spełnić wymagania E-A-T.