Konwersja z witryny wzrosła o 51.7%.

Liczba odwiedzających z Google wzrosła o 127%.

Ruch organiczny wzrósł o 147%.

Rozpoczęcie optymalizacji witryny: 12 lutego 2019 r.

W opracowaniu: 2102 zapytania.

Konieczne jest zwiększenie widoczności i pozycji witryny w wyszukiwarkach oraz jej optymalizacja pod aktualne algorytmy. 80% ruchu na stronie pochodzi z urządzeń mobilnych, więc Ci odbiorcy są prioretytowi.

Klient posiadał dwie witryny podzielone na różne grupy docelowe. Po ich przeanalizowaniu doszliśmy do wniosku, że wyszukiwarki uznały je za podmioty stowarzyszone, tj. strony partnerskie.  W takim przypadku tylko jedna strona mogła znajdować się w TOP wyników, dla pokrywających się zapytań.

Drugim głównym problemem jest kanibalizacja stron z powodu przestarzałej optymalizacji „1 ZAPYTANIE = 1 strona”.

Co zostało zrobione

  1. Dogłębny audyt techniczny w 66 punktach.
  2. Audyt użyteczności na wszystkich urządzeniach, testowanie wyświetlania witryny na wszystkich platformach.
  3. Wsparcie programisty w celu wyeliminowania wszystkich błędów zidentyfikowanych podczas audytów.
  4. Ustalono jądro semantyczne i omówiono je z klientem. Zebraliśmy wszystkie zapytania, które również częściowo pokrywały się z drugą witryną, która także miała dzięki nim widoczność.
  5. Przeanalizowaliśmy treść pod kątem trafności. WIele stron z powodu „kanibalizacji”, konkurowało ze sobą w podobnych zapytaniach, dlatego podjęto decyzję o ich połączeniu.
  6. Przygotowaliśmy materiały do eliminacji kanibalizacji z uwzględnieniem najczęściej odwiedzanych i trafnych stron.
  7. Wypełniliśmy treścią strony o niewielkiej wartości informacyjnej.
  8. Dla połączonych stron napisaliśmy nową, unikalną treść.
  9. Powtarzające się fragmenty tekstu i duże bloki zostały wyeliminowane lub skrócone (z łączem do osobnej strony).
  10. Recenzje wideo zostały transkrybowane.
  11. Przygotowaliśmy zlecenie techniczne dla klienta w zakresie pisania tekstów w dziale aktualności i bloga (w danej tematyce, autorem musi być kompetentny specjalista).
  12. Pomogliśmy w integracji z Yandex.Chat i Yandex.Services.
  13. Przeprowadziliśmy audyt konkurencji i rozpoczęliśmy umieszczanie linków zwrotnych na liście wybranych platform.
  14. Dokonaliśmy drobnych zmian w projekcie, zgodnie z analizą użyteczności w wersji mobilnej i stacjonarnej.

Wyniki w momencie opisywania przypadku

Ze względu na dobrą optymalizację i eliminację niepotrzebnych skryptów strona ładuje się dużo szybciej:

Wskaźniki prędkości ładowania Page Speed Insights
Porównanie ruchu w wyszukiwarkach z analogicznym okresem w ubiegłym roku
Wzrost widoczności
Podział zapytań według TOP 100

74% zapytań z jądra semantycznego znalazło się w TOP 10. Spośród nich 42% to TOP 3.

Na chwilę obecną trwają prace nad wyeliminowaniem kanibalizacji i pisaniem wysokiej jakości treści, w celu zwiększenia wiarygodności strony.

W trakcie optymalizacji potwierdzono teorię afiliacji. Na niszowej strony, od której zaczęliśmy, pojawiły się bardziej ogólne pytania o wysokiej częstotliwości, wspólne dla obu stron klienta. W związku z tym, druga strona odnotowała proporcjonalną stratę.