Stworzenie unikalnej tablicy ogłoszeń – dyskont dla osób prawnych i fizycznych.

Firma MINUS50 jest właścicielem kilku największych portali informacyjnych i towarowych, zajmuje się rozwojem projektów B2C i B2B.

Projekt strony głównej

O projekcie minus50

Tablica ogłoszeń-discounter to wyjątkowy projekt mający na celu zmianę rynku tablic ogłoszeń. Zgodnie z pomysłem klienta portal oferuje sprzedawcom (osoby prawne i osoby fizyczne) sprzedaż towarów nie tylko za ustaloną kwotę, ale także oferowanie rabatów procentowych swoim klientom od kosztu tej samej nowej rzeczy w sklepach.

Niekoniecznie muszą to być rzeczy używane, mogą to być te same nowe rzeczy, ale przestarzałe modele lub po prostu resztki kategorii produktów, na które są gotowi dać znaczne zniżki.

Drugą ważną funkcją portalu jest możliwość wynajmowania rzeczy.

Klient może niekoniecznie chcieć kupić konkretny towar, którego jednak potrzebuje. Na przykład wózki dziecięce i łóżeczka, narzędzia budowlane i ogrodowe, rowery i inne towary.

Proces tworzenia

Zadanie nie jest proste, żaden ze znanych nam CMS nie ma takiej funkcjonalności domyślnie, więc podjęto decyzję o napisaniu całego portalu od podstaw.

Zastosowane technologie

Asp core, postgres, next.js, react.js

Dwie wersje strony

Trudno sobie dziś wyobrazić udaną, ale niewygodną i wolno działającą witrynę, nawet tak dużą jak tablica ogłoszeń. Dlatego postanowiono stworzyć dwie osobne wersje – na komputery i dla urządzeń mobilnych (na subdomenie), bardzo przyjazną i wygodną dla użytkownika.

Układ i programowanie strony

Podczas układania strony zastosowano mikroetykietę schema.org, co z pewnością wpłynie na CTR w wyszukiwaniu.

CSS i Struktura DOM są maksymalnie zoptymalizowane, nie korzystają z niepotrzebnych skryptów podczas renderowania elementów i w ogóle nie używają gotowych bibliotek jQuery, co pozwala na szybsze ładowanie stron witryny.

Podczas pracy nad układem wszystkie strony były sprawdzane  walidatorem w3.org, Wyszukiwarki bardzo lubią poprawny układ i nagradzają takie strony wyższymi pozycjami.

Optymalizacja obrazów

Aby przyspieszyć działanie witryny i uprościć przechowywanie obrazów, zdecydowano się korzystać z usług przechowywania obrazów innych firm, podczas gdy adres URL obrazu znajduje się w domenie portalu.

Ponadto został stworzony własny skrypt kompresji obrazu, a zdjęcia optymalizujemy sami, nie zmuszając do tego użytkownika.

Szybkość ładowania strony

Szybkość ładowania strony sprawdzamy za pomocą narzędzia PageSpeed Insights stworzonego przez firmę Google. Jesteśmy w zielonej strefie, co z pewnością pozytywnie wpłynie na promocję strony w wyszukiwarkach.

Część administracyjna serwisu

  • Część administracyjna strony jest tworzona na bazie Material UI. Wszystkie treści, które znajdują się na stronie, są zarządzane z części administracyjnej.
  • Ponadto z części administracyjnej serwisu zarządzamy:
  • Własnymi menedżerami firmy (podział na role);
  • Użytkownikami z możliwością tymczasowego i stałego blokowania dostępu;
  • Finansami;
  • Systemem banerów;
  • Strukturą katalogu i podmiotami w produktach/kategoriach, w tym filtrami itp.
  • Dla osób prawnych realizowana mamy funkcjonalność post-payment, tj. odroczona opłata za usługi właściciela portalu.

Wynik

Opracowanie portalu zajęło nieco ponad 4 miesiące od rozpoczęcia projektowania, aż do ostatecznego wydania strony na domenę. Strona jest w pełni przygotowana do promocji, po wejściu na domenę został przeprowadzony techniczny audyt SEO portalu.

Oczywiście historia się nie kończy, strona będzie ulepszana i promowana w wyszukiwarkach, sieciach społecznościowych i offline.